aptitudini predestinate?...

Iată ce am găsit pe http://psiholog.proeducation.md/parinti/17.html :

„Se pare că primii născuţi şi copiii unici reuşesc mai bine la şcoală decât ceilalţi: ei obţin rezultate uşor mai ridicate la şcoala şi la testele de inteligenţă şi au mai multe şanse de a fi admişi la cele mai bune universităţi. Asta pentru că au o stimă de sine mai înaltă? Ar fi fost, în acelaşi timp, prea simplu... şi prea nedrept. De fapt, nu totul e roz pentru primii născuţi, care vor fi mai puţin destinşi în societate şi mai puţin populari decât mezinii. Aceştia vor beneficia, deci, de un alt tip de stimă de sine, centrată mai mult pe relaţii sociale, decât pe performanţe. Cum se explică asta? Prin chestiunea teritoriului. Pentru a răspunde aşteptărilor părinţilor, cel mai mare îşi va investi stima de sine în reuşită şi performanţă, în timp ce, dat fiind că locul de elev bun este ocupat, mezinul va beneficia de relaţionări.”


E cât se poate de adevărat și verificat de propria persoană.

În timp ce eu, cea mai mare, eram preocupată să obțin succese la școală, la învățătură, participând la olimpiade, citind foarte mult și educându-mă în stil autodidact, sora mea era cea a carei companie era mereu preferată, cea care smulgea zâmbete și laude, care avea mulți prieteni și mult-râvnita aprobare a părinților, în ciuda rezultatelor ei școlare mediocre.

La fel și în cazul fetelor mele, Alexandra e mereu preocupată să învețe ceva nou, mereu înaintea vârstei ei, iar Andreea e mai sociabilă, are preocupări mai mondene.

Ultima preocupare a Alexandrei este să-și facă o mapă cu toate diplomele primite de ea, de care e foarte mândră.

Despre mine

Fotografia mea
Cluj-Napoca, Romania
Cuvântul care mă caracterizează cel mai bine e „INDEPENDENȚA”. * Eu fac doar ce vreau, cum vreau și când vreau. Evident, când refuz să fac ceva ce „trebuie”, îmi asum consecințele. * Dar am observat că, atunci când faci doar ce vrei, o faci cu mare plăcere, iar rezultatele sunt foarte bune. * Îmi place să mă ocup de cele două fete minunate ale mele, Alexandra de 7 ani și Andreea de 2 ani. Alex învață acum să scrie și să citească, iar la toamnă va fi în clasa I. Deea se pregătește pentru grădiniță, învățând poezii și cântecele. Ador să le răsfăț cu mâncăruri bune și sănătoase, cărora le dau cele mai interesante nume (specialitatea lui Shrek cu viermi de mlaștină- adica orez, grătar de stegozaur, cremă de fructe preistorice cu iaurt...) * În rest, îmi place să fotografiez tot ce văd interesant, în special fetele mele și peisaje.